شما اینجا هستید
آخرین پژوهش ها » جملات هشداردهنده تبلیغات، موثر بر مصرف دخانیات

 از سال ۲۰۰۸ تا کنون مصرف سیگارهای الکترونیکی در آمریکا افزایش یافته است. این پژوهش که توسط پژوهشگران دانشگاه استنفورد و در مرکز تحقیقات منع دخانیات انجام شده است،ف به بررسی تاثیرات جملات هشدار دهنده در تبلیغات و تاثیر آن بر مصرف سیگارهای الکترونیکی پرداخته است. 
 در این مطالعه گروهی از جوانان آمریکایی که مصرف کننده سیگارهای الکترونیکی هستند، بررسی شدند. تبلیغات بسته‌های سیگار اصلاح شد و جملات هشدار دهنده روی آن نوشته شد، به‌طوری که این جمله‌ها در مورد مواد تشکیل دهنده محصولات  و یا در مورد صنعت دخانیات بود. شرکت کنندگان به‌طور تصادفی انتخاب شده و از بین افرادی بودند که در شش ماه گذشته مصرف کننده سیگار بوده و یا در شش ماه گذشته سیگار الکترونیکی مصرف کرده‌اند. فرآیند بررسی این دو گروه جداگانه صورت گرفت. یافته‌های حاصل از این پژوهش نشان می‌دهد با تغییر پاکت‌ها و نوشتن جملات احضار دهنده روی آنها، تمایل برای خرید و مصرف سیگار بوده و می‌تواند عامل مهم و تاثیرگذاری برای افرادی باشد که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کنند. اگر منع رسیمی دخانیات در رسانه‌های جمعی مثل تلویزیون، با ممانعت روبه‌روست، این جملات می‌توانند تاثیر مثبتی بر روند کاهش داشته باشند.   

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

مرکز تحقیقات کنترل دخانیات | TCRC: Tobacco Control Research Center