لابی‌های صنعت دخانیات؛ تأمین مالی کمپین‌های فیس‌بوک به نفع مصرف‌کنندگان محصولات الکترونیکی

پیرو مقررات جدید در بریتانیا، گروه‌های به اصطلاح مستقل با ارسال پیام‌هایی در فیس‌بوک از مصرف‌کنندگان سیگارهای الکترونیکی می‌خواهند تا از حقوق خود دفاع کنند. این گروه‌ها توسط اتاق‌های فکر تبلیغ می‌شوند و روابط نزدیکی با صنعت دخانیات دارند. (ما مصرف‌کنندگان ویپ)، یکی از کمپین‌های رسانه‌های اجتماعی توسط یکی از اعضای موسسه، آدام اسمیت راه‌اندازی شده‌است که دریافت کمک‌های مالی از شرکت‌های دخانیات را تایید کرده است.

مردم تشویق می‌شوند فرمی را پر کنند که به آنها امکان می‌دهد نامه‌ای به نماینده مجلس خود بفرستند و از نماینده مجلس بخواهند با سیاست‌های مواد دخانی الکترونیکی مخالفت کند. طرفداران شفافیت و کارشناسان بهداشت، این جنبش‌ها را به عنوان راهی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی و تلاشی برای خرابکاری در سیاست‌های بهداشت عمومی توصیف کرده‌اند.

در سه ماه گذشته، (نه گفتن به سازمان جهانی بهداشت) – کمپین دیگری که با یک گروه فشار مرتبط است – از طریق فیس بوک به حدود 2.4 میلیون نفر در بریتانیا رسیده‌است. تبلیغات آن سازمان جهانی بهداشت را که در مورد خطرات سلامتی سیگارهای الکترونیکی صحبت کرده است مورد حمله قرار می‌دهد و آنها را به تلاش برای مداخله در سیاست‌های بریتانیا متهم می‌کند. این کمپین‌ها که در سال 2021 آغاز شد، با هدف فشار بر دولت بریتانیا برای مقابله با سیگار کشیدن در سنین پایین به عنوان یک اولویت است و در پس زمینه نشست سازمان جهانی بهداشت در پاناما در نوامبر 2023 برگزار می‌شود.

در فرانسه، کمپین دیجیتالی مشابهی در حال اجرا است و از مصرف‌کنندگان ویپ می‌خواهد در مواجهه با مقررات سخت‌گیرانه‌تر در مورد سیگارهای الکترونیکی از ویپ خود دفاع کنند. این کمپین، که از یک طومار آنلاین تشکیل شده است، توسط انجمن‌های ویپینگ از جمله آیدوس که خود را به عنوان یک انجمن مستقل معرفی می‌کند، تامین می‌شود.

 

این مطلب ترجمه‌ای است از:

www.generationsanstabac.org

اشتراک گذاری این مطلب
تلگرام
واتس آپ
ایمیل
چاپ مطلب

آخرین مطالب

فراخوان های پژوهشی

اطلاعیه ها

همکاری با ما

آموزش